Kontaktinformation
VÅRDLOTSEN
Ingela Ternström
Ekbacksvägen 25
183 57 Täby
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Missnöjd med vården?
Första steget när man blir sjuk är att kontakta husläkaren. Denne ska sedan slussa den sjuke vidare i sjukvården. Detta förutsätter dock dels att man har en engagerad och välinformerad husläkare, dels att de specialister man hamnar hos är ”rätt” eller har vett att säga ifrån om de inte är det.
Ibland kan man som patient känna sig osäker eller missnöjd med den vård man får. Då är det viktigt att veta att man som patient har ett antal rättigheter som gör att man kan påverka vården man får. Det kan dock vara svårt att veta vilka möjligheter som finns, och framförallt hur man ska gå tillväga för att ta tillvara på dem.
Vi hjälper dig att ta reda på vad som gäller i ditt fall och tar fram information om vilka behandlingar som finns och var, vi jämför kötider hos olika experter och hjälper till att hitta läkare som kan rådfrågas i en så kallad ”second opinion”.